Business Insider Nederland en radiostation Sublime bieden inspiratie en houden je op de hoogte van zakelijke oplossingen voor een mooiere wereld.
Dit zijn de belangrijkste punten van vandaag:
- Brouwer achter Kasteelbier doet plastic in de ban
- Hoog salaris is voor jonge hoogopgeleiden niet het belangrijkst
- Picnic voorziet bezorgwagens van zonnepanelen
1. Brouwer achter Kasteelbier doet plastic in de ban
De Belgische brouwer achter Kasteelbier komt met duurzamere verpakkingen. Het bier zit voortaan in blik en de verpakking is plasticvrij. Dat komt goed uit, want plastic afval is een steeds groter probleem. Jaarlijks verbruiken Nederlanders ongeveer 26 miljard plastic verpakkingen, zo blijkt vandaag uit onderzoek van ING. Volgens de onderzoekers kunnen producenten een verschil maken, maar ook de overheid en consumenten spelen een belangrijke rol.
2. Hoog salaris is voor jonge hoogopgeleiden niet het belangrijkst
Dan, veel geld verdienen. Dat komt bij jonge techneuten en zakelijke professionals pas op derde plek, zo blijkt uit onderzoek van adviesbureau Universum. Een uitdagende werkomgeving en persoonlijke ontwikkeling zijn belangrijker. In de enquête is ook gevraagd naar de favoriete werkgevers van jonge hoogopgeleiden. Heineken, KLM en ook de Rijksoverheid scoren daarbij goed.
3. Picnic voorziet bezorgwagens van zonnepanelen
En tot slot: nieuws over Picnic, de online supermarkt die boodschappen aan huis bezorgt met elektrische wagentjes. Die autootjes krijgen nu zonnepanelen op het dak. Daarmee kan één koerier tot wel 25 extra bezorgingen doen. De pilot start in Utrecht, Amersfoort en Den Haag met één bezorgwagen per stad. Als het een succes is, volgt de rest van de vloot.
Ondernemers van de Vooruitgang is dagelijks om 17.30 uur en 18.30 uur te beluisteren op Sublime op 90.7 FM.